Wednesday 25 August 2010

senarai kebahagiaan yang terlewati

saya mungkin akan lebih bahagia jika saya:

1. dapat kembali macam diri saya 5 tahun lepas
2. dapat memenuhi cita-cita mak untuk ada anak bergelar doktor
3. tidak pernah berjumpa dengannya
4. tidak pernah hilang motivasi untuk belajar
5. tidak banyak mensia-siakan umur sejak 2 tahun lepas
6. tidak dibelenggu perasaan bersalah dan ragu-ragu
7. menemui jawapan dari persoalan yang menghantui saya selama ini
8. tidak perlu lagi menoleh kebelakang dalam setiap langkah hidup saya
9. dapat memulakan kehidupan baru yang penuh kesyukuran dan tanpa bayangan masa silam

tapi saya yakin,
saya pasti akan Bahagia..
dan saya tidak pernah akan menyesal lagi
jika apabila saat nyawa saya ditarik
saya dapat kembali dalam keadaan Allah meredhai saya..
saya akan bahagia di sana, amin..


Badiozaman bin Siti Halimah, 1986 -

4 comments:

  1. bad,kenak mek sa tersentuh bila maca entri tok??ka kmk tok terlebih sensitif kali tok??

    ReplyDelete
  2. waaahh seeehh.. dalam maksud semua yang disenaraikan. :-)

    Yakinlah bro.. kebahagiaan akan datang juak klak.

    ReplyDelete
  3. wah, sejak bila bad pandai menyentuh hati orang ni..

    ReplyDelete
  4. I believe everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go, things go wrong so that you can appreciate them when they’re right, you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself.

    ReplyDelete